www.mikrovalto.gr

Τυχαία φωτογραφία

Αναζήτηση


Επερώτηση στη Βουλή του Κυριάκου Βελόπουλου: «Τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι γέφυρες της λίμνης Πολυφύτου είναι η ευκαιρία για την κατασκευή του κάθετου οδικού άξονα Λάρισας – Νίκης» Εκτύπωση
Παρασκευή, 24 Ιανουάριος 2020 00:26

shutterstock1613854282ΠΡΟΣ : Τoν κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου kozanilife.gr (19/01/2020),

«..έντονα έχει απασχολήσει την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων, ενώ έχει προκληθεί ιδιαίτερη ανησυχία στην κοινή γνώμη για την ασφάλεια που παρέχει και για τη στατικότητά της».

Επίσης για το ίδιο θέμα ο ιστότοπος sputniknews.gr (17.01.2020) αναφέρει ότι,

«..η δεύτερη γέφυρα που έγινε εξαιτίας της λίμνης, είναι η γέφυρα του Ρυμνίου, που βρίσκεται νοτιοδυτικά έχει μήκος 615 μέτρα και μπορεί να αποτελέσει την εναλλακτική διαδρομή. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Βελβεντού, για τους κατοίκους εναλλακτική διαδρομή μπορεί να αποτελέσει και ο δρόμος του φράγματος ο οποίος όμως, σήμερα, δεν είναι και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση»

Στο ίδιο πνεύμα ο ιστότοπος prlogos.gr (20/01/2020) αναφέρει ότι,
«..τόσο ο δήμαρχος Σερβίων, όσο και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, άφησαν να εννοηθεί ότι επιχειρείται η παράκαμψη της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων μέσω του δρόμου Ρυμνίου-Τριγωνικού.

Πράγματι ο εν λόγω δρόμος μέσω Καισαρειάς – Καρυδίτσας για τους γνωρίζοντες σε βγάζει πολύ γρηγορότερα στην εθνική περνώντας από τη Γέφυρα του Ρυμνίου, η οποία έχει τα ίδια χρόνια ζωής με την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων περίπου, κατασκευασθείσα το 1976. Μακροσκοπικά δεν παρουσιάζει κάποια προβλήματα, σύμφωνα με τους ειδικούς με τη στατικότητα της φυσικά να ελέγχεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Κατασκευαστικά δεν έχει καμία σχέση με την Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων ούτε φυσικά έχει καταπονηθεί όπως η δεύτερη. Είναι γνωστό ότι στο κομμάτι Καισαρειάς -Κήπου μπαίνεις μέσα στους οικισμούς, κάτι που φαντάζει δύσκολο για μεγάλα φορτηγά. Ο δρόμος καταλήγει πιο κάτω από τον παλιό ΟΑΕΔ και δεν νοείται να εισέρχονται μεγάλα και βαριά οχήματα στην Κοζάνη ακόμα και μέσω Αιανής» .

Οι έντονοι προβληματισμοί των κατοίκων της Δυτικής Μακεδονίας καταγράφονται επίσης σε δημοσιεύματα του ιστότοπου ptolemeos.gr,
«..η κατασκευή του άξονα Λάρισας-Κοζάνης-Φλώρινας-Νίκης ,είναι ένα ζήτημα που απασχολεί στο σύνολό της τη Δυτική Μακεδονία, εξαρχής χαρακτηρίστηκε το έργο ως «μέγιστη προτεραιότητα» της περιοχής. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι το μεγάλο στοίχημα της Δυτικής Μακεδονίας. Οι μεταφορές έχουν θεμελιώδη σημασία για την αποτελεσματικότητα και ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας, των Κρατών Μελών και της κάθε Περιφέρειας χωριστά. Η ανάπτυξη προϋποθέτει εμπορικές συναλλαγές και οι εμπορικές συναλλαγές χρειάζονται μεταφορές. Οι περιοχές της Ευρώπης που δεν έχουν καλές συνδέσεις δεν έχουν πιθανότητες να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν. Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου του Άξονα 10, η απόσταση Εγνατία – Μόναχο γίνεται 8-10 ώρες. Οι παραγωγοί μας γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, τι σημαίνει για τα ποιοτικά και ευπαθή προϊόντα μας (π.χ. ροδάκινο, κεράσι, μήλο) μια τέτοια εξέλιξη.

Το σύνολο του οδικού άξονα Λάρισα-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη ανήκει στο Διευρωπαϊκό οδικό Δίκτυο ΔΕΔ-Μ ενώ ταυτόχρονα το τμήμα Νίκη-Φλώρινα αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ – δυτικός κλάδος. Ο άξονας εξυπηρετεί τη σύνδεση των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας, και Θεσσαλίας, τόσο μεταξύ τους όσο και με τα Σκόπια και εν συνεχεία με το Βελιγράδι, Σάλτσμπουργκ, Μόναχο. »

Ενώ ο ιστότοπος mikrovalto.gr (16/11/ 2019)* αναφέρει ότι
«..ο κάθετος Άξονας έχει ώριμες μελέτες για τμήματα που είναι μισά και επικίνδυνα με εργολαβίες που έμειναν τη μέση. Για την ΠΕ Κοζάνης υπάρχει ώριμη μελέτη για το Τμήμα «Κοζάνη-Ρύμνιο-Τριγωνικό» που περιλαμβάνει τα τμήματα «Αεροδρόμιο – Καρυδίτσα» και «Καρυδίτσα – Ρύμνιο» συμπεριλαμβανομένων του κόμβου Καισαρειάς και των γεφυρών πρόσβασης μεταξύ αυτών και της γέφυρας του Χάνδακα της Αιανής»

Η μεταλιγνιτική εποχή είναι εδώ. Χωρίς υποδομές η Δυτική Μακεδονία δεν θα μπορέσει να εισέλθει στην νέα εποχή. Η ανεργία, η έλλειψη υποδομών, χωρίς σύγχρονους οδικούς άξονες, με ετοιμόρροπες γέφυρες, χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο, χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο και χωρίς την σήραγγα της Κλεισούρας, ποιος θα επενδύσει στην Δυτική Μακεδονία; Η κατάσταση που θα δημιουργηθεί, αν παραμείνει όπως έχει, κατά την διάρκεια της δεκαετίας που διανύουμε, θα δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα παρακμής και εγκατάλειψης χωρίς επιστροφή.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.Το Υπουργείο θα προχωρήσει στον άμεσο έλεγχο της στατικότητας της γέφυρας του Ρυμνίου;

2.Ειδικότερα θα προχωρήσει το Υπουργείο στην απαραίτητη αναβάθμιση της εναλλακτικής οδικής διαδρομής που συνδέει την γέφυρα του Ρυμνίου και των κοινοτήτων που διέρχεται, με την πόλη της Κοζάνης;

3.Ποια άμεσα μέτρα θα λάβει το Υπουργείο, ώστε να διευκολύνει τα μεγάλα και βαριά οχήματα που υποχρεούνται να περάσουν από την λίμνη του Πολυφύτου;

4.Είναι στα σχέδια του Υπουργείου, η κατασκευή του κάθετου οδικού άξονα Λάρισας – Νίκης;

Ο ερωτών βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

(το είδαμε στο kozanilife)

shutterstock1613854282

*ΣΗΜ.: Υπογραμμίζουμε την αναφορά σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας μας mikrovalto.gr

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack