lamprv49Το σχολείο ως διαδικασία και διδαχή γραφής και ανάγνωσης κατόρθωσε να μην χάσει την αξία του στα βάθη των χιλιετιών. Κατά τη διάρκεια των 400 χρόνων σκλαβιάς, οι Έλληνες κατόρθωσαν να διατηρήσουν τη γλώσσα τους, να κρατήσουν δυνατή την εθνική συνείδηση, να καλλιεργούν την σκέψη σε δύσκολες συνθήκες με μόνο συμπαραστάτη τον ιερέα του χωριού.

Η δύναμη της διδασκαλίας ήταν εμφανής στην αναζήτηση του ελεύθερου μέλλοντος των Ελλήνων.

Καθώς τα χρόνια περνάνε η δύναμη της θρησκείας έχει μεγάλη θέση στις συνειδήσεις και το αξιακό σύστημα των παιδιών, αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη φέρει η οικογένεια. Ακόμη και η επαφή με τη θρησκευτική πίστη είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρωτοβουλία της οικογένειας και την πίστη ή μη του στενού κύκλου. Η δυναμική της οικογένειας είναι τεράστια, η στάση ζωής, η φιλοσοφία των γονέων για τα γεγονότα και η δύναμη της καθημερινότητας, τα χόμπι και οι δραστηριότητες της μαμάς και του μπαμπά, ο τρόπος που μιλούν, που κάνουν φίλους είναι παιδαγωγική καλλιέργεια και ουσιαστική παιδεία για τα παιδιά. Η αγαστή συνεργασία γονέων, περιβάλλοντος που ζουν τα παιδιά και σχολείο είναι η βάση της μόρφωσης των ανηλίκων, όχι τόσο για τις ακαδημαΐκές γνώσεις που θα αποκτήσουν, όσο για την ποιότητα της προσωπικότητάς τους και τις δυνατότητες που έχουν να γίνουν ωφέλιμοι πολίτες του κόσμου τούτου.

Τώρα που ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, σε όποια βαθμίδα και να βρίσκονται τα παιδιά μας έχουμε κάποιες ευθύνες και υποχρεώσεις στη στάση μας ώστε να έχουν θετική στάση απέναντι στο σχολείο.

- Δείχνουμε το παιδί πως του έχετε εμπιστοσύνη και πως το αγαπάμε άσχετα με τις σχολικές επιδόσεις. Η ασφαλή προσκόλληση του παιδιού στον γονέα δημιουργεί ένα ισορροπημένο παιδί στα εύκολα και στα ανταποκρίνεται πιο εύκολα σε συνθήκες άγχους και πίεσης.

- Πηγαίνουμε να αγοράσουμε τα σχολικά τους μαζί. Η αγορά καινούριων πραγμάτων είναι από μόνο του γιορτή.

- Του δίνουμε τη δυνατότητα να ασχοληθεί μόνο του με τη σχολική τσάντα και τη σχολική κασετίνα. Η διαδικασία της υπευθυνότητας ξεκινά από τα μικρά και απλά πράγματα.

- Δεν αναφέρουμε τίποτα κακό η καλό για τους δασκάλους του. Δίνουμε τη δυνατότητα στο παιδί να αποκτήσει δική του άποψη, να ακούσει τον εαυτό τους Όποιον δάσκαλο και να έχει οφείλει να τον σέβεται ,να αξιοποιεί ο,τι του προσφέρει και να μαθαίνει "πως να μαθαίνει". Η γνώση να προέρχεται από εσωτερικά κίνητρα.

- Είμαστε υπεύθυνοι να έχει το παιδί σχέσεις και επικοινωνία με τους συμμαθητές του. Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις είναι κίνητρο θετικής εικόνας για το σχολείο. Όταν ένα παιδί δεν έχει φίλους, φέρνουμε οι γονείς φίλους στο παιδί.

- Οι γονείς έχουμε το ρόλο να μεταδίδουμε θετικές εικόνες από το σχολικό περιβάλλον. Σημαντικό είναι η υπενθύμιση πως όλες οι τάξεις είναι "καλές", δεν υπάρχουν δύσκολες και εύκολες τάξεις και μαθήματα, υπάρχουν μόνο μαθητές που μελετούν σταθερά, έχουν πρόγραμμα και σειρά. Το πιο σίγουρο είναι πως καμία σχολική χρονιά δεν θα ξαναγυρίσει.

- Ο καλύτερος τρόπος να μεταφέρουμε στα παιδιά αποδεκτές συμπεριφορές, είναι να είμαστε εμείς παράδειγμα σωστό ως γονείς στην καθημερινότητά μας.

- Να έχουμε ενεργό ρόλο στη σχολική ζωή. Να συμμετέχουμε ενεργά στην εκπαίδευση των παιδιών, να πηγαίνουμε στις σχολικές εορτές και εκδηλώσεις, να επιβραβεύουμε θετικά με ηθικά και λεκτικά έπαθλα, να μελετάμε, να είμαστε πάντα διαθέσιμοι να τους ακούσουμε ή να τους βοηθήσουμε.

Η αποτελεσματική συνεργασία και η σωστή επικοινωνία κηδεμόνων και σχολείου ωφελεί τους μαθητές τόσο μακροπρόθεσμα όσο και βραχυπρόθεσμα.

Καλή σχολική χρονιά.

Λαμπροπούλου Βάια

Νηπιαγωγός

lamprv49

Σημ.: Ορθή αναδημοσίευση άρθρου, από 6.9.2019