Εκτύπωση

xristo1711Ο λαός μας λέει ότι η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται και δυστυχώς η θητεία του κυρίου Κασαπίδη δεν ξεκίνησε καλά για την ΠΕ Κοζάνης. Και για την ΠΕ Κοζάνης ξεκίνησε με μια μεγάλη αδικία. Ο κάθετος άξονας Λάρισα – Νίκη που θα μας ενώσει με τη Νότια Ελλάδα και την Ευρώπη, έμεινε εκτός από το ΕΣΠΑ που τρέχει.

Ο Περιφερειάρχης αντί να βάλει τα πράγματα κάτω και να δει τις μεγάλες ανάγκες κάθε περιοχής και κάθε ΠΕ υπέκυψε σε κοντόφθαλμες επιλογές και σε προεκλογικά ταξίματα αδικώντας κατάφορα την ΠΕ Κοζάνης και την ΠΕ Φλώρινας.

Για να δικαιολογήσει αυτή την απόφαση κατέφυγε σε δικαιολογίες που δεν έχουν καμία βάση. Η πρώτη ήταν ότι έπρεπε να ενωθεί η Καστοριά με την Πτολεμαΐδα και το Αμύνταιο. «Δεν θέλετε» είπε απευθυνόμενος στην παράταξή μας «οι 50.000 των απομονωμένων Καστοριανών να επικοινωνούν με τους 60.000 κατοίκους της Εορδαίας και τους 20.000 κατοίκους περιοχής Αμυνταίου; Γιατί θέλετε να το στερήσετε αυτό για μισής ώρας δρόμο;». Και εμείς ρωτάμε η Καστοριά, η Πτολεμαΐδα και το Αμύνταιο δεν ενώνονται μεταξύ τους; Δεν συνδέονται με την Εγνατία οδό και τον κάθετο άξονα; Δεν είναι ο δρόμος Καστοριά – Εγνατία – Πτολεμαΐδα ταχείας κυκλοφορίας; Δεν φτάνει η Καστοριά στην Πτολεμαΐδα μέσα σε 50 λεπτά;

Δεν είναι ότι καλύτερο διαθέτει αυτή τη στιγμή η Περιφέρεια σε οδική σύνδεση; Γιατί πρέπει να ξοδευτούν 70εκ€ για να συντομευθεί η απόσταση αυτή 20 λεπτά, όταν μια ολόκληρη πόλη της Περιφέρειας η Φλώρινα ακόμη δεν έχει συνδεθεί με την Εγνατία και όταν η περιφέρεια ολόκληρη πάει στην Αθήνα από το Σαραντάπορο; Και εδώ έρχεται η δεύτερη δικαιολογία. Ο Κάθετος Άξονας δεν έχει ώριμες μελέτες. Όμως ξέρει καλά ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο Περιφερειάρχης ή δεν είναι ενημερωμένος ή δεν λέει την αλήθεια για να εξυπηρετήσει άλλους σχεδιασμούς. Ο κάθετος Άξονας έχει ώριμες μελέτες για τμήματα που είναι μισά και επικίνδυνα με εργολαβίες που έμειναν τη μέση. Για την ΠΕ Κοζανης υπάρχει ώριμη μελέτη για το Τμήμα «Κοζάνη-Ρύμνιο-Τριγωνικό» που περιλαμβάνει τα τμήματα «Αεροοδρόμιο – Καρυδίτσα» και «Καρυδίτσα – Ρύμνιο» συμπεριλαμβανομένων του κόμβου Καισαρειάς και των γεφυρών προσβασης μεταξύ αυτών και της γέφυρας του Χάνδακα της Αιανής. Μπορούσε λοιπόν να ενταχθεί ο δρόμος στο σύνολο του όπως πρότεινε η παράταξή μας με πρώτο υποέργο τις μελέτες για τα τμήματα μεταξύ Πτολεμαίδας – Φλώρινας και μαζί το ώριμο τμήμα Κοζάνης – Ρυμνίου. Με τον τρόπο αυτό ο Κάθετος άξονας θα δέσμευε τα λεφτά του στο ΠΕΠ και έτσι θα γινόταν και το έργο της Πτολεμαΐδας – Φλώρινας. Με αυτό τον τρόπο θα λυνόταν και το πρόβλημα σύνδεσης της Φλώρινας με την Εγνατία αλλά και θα ολοκληρωνόταν ένα τμήμα του Κάθετου Άξονα και οι κάτοικοι της Κοζάνης και των γύρω οικισμών που χρησιμοποιούν καθημερινά αυτό τον δρόμο θα μετακινούνταν με ασφάλεια.

Το μουσείο της Αιανής θα αναβαθμιζόταν αφού θα είχε εύκολη πρόσβαση από την Εγνατία για τουριστικά λεωφορεία και ο Κάθετος Άξονας θα περνούσε με σιγουριά στο επόμενο ΕΣΠΑ για να ολοκληρωθεί. Δυστυχώς όμως ο Περιφερειάρχης όταν μιλάει για περιφερειακή συνειδηση (όπως φαίνεται) δεν έχει στο μυαλό του την Φλώρινα και την Κοζάνη.

Γιώργος Χριστοφορίδης

Περιφερειακός Σύμβουλος του συνδυασμού “Ελπίδα”

xristo1711