Εκτύπωση

2332 1611Όσοι ταξιδεύουν συχνά η έστω έχουν χρησιμοποιήσει την Εθνική οδό (ΕΟ) Λάρισας - Κοζάνης φθινόπωρο ή την Άνοιξη γνωρίζουν πόσο περιπετειώδης μπορεί να γινει η διέλευση αυτου του εγκαταλειμμένου δρόμου, που απέχει από τις προδιαγραφές ενός ασφαλούς δρόμου (που ανήκει στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης), όσο η απόσταση από τη γη στο φεγγάρι!

Ο μεγάλος εχθρός των οδηγών στην ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης είναι οι καιρικές συνθηκες. Ειδικά οι συχνές ομίχλες, σε ολο το μήκος της ΕΟ αλλα ιδιαίτερα στο τμήμα απο το Ελευθεροχωρι -Λάρισας ( στο ύψος που οι ορειβάτες στριβουν δεξιά στη διακλάδωση για τον Όλυμπο) εως το Τριγωνικό Κοζάνης και το Προσήλιο είναι ιδανικές ΜΟΝΟΝ για τους επιστήμονες των φυσικών φαινομένων, μετεωρολόγους και εν γένει φυσικούς της ατμόσφαιρας!

Οι οδηγοί το μονο που εχουν να κάνουν -εκτός εκείνων που έχουν αυτοκίνητα 30ετιας και δεν μπορούν να κάνουν τίποτε αλλο (απολύτως τίποτα) εκτός από το αναζητήσουν μια θεση στάθμευσης κοντά σε κάποιον οικισμό – είναι να συνεχίσουν να κινούνται με τη μέγιστη προσοχή , να ελπιζoυν οτι η ομίχλη θα διαλυθεί και να …προσεύχονται ! Άλλωστε οι Ελληνικοί δρόμοι ειναι γεμάτοι με μικρά εκκλησάκια – προσκυνητάρια, μια ισχυρη ένδειξη του δεσμού των εθνικών η επαρχιακών οδων με τη θρησκεία και την βαρβαρότητα των τροχαίων , που αποτελεί μείζον “εθνικό θέμα”, όπως λεει και ο Ιαβέρης, ο γνωστός οδηγός αγώνων και “σταυροφόρος” για την οδική ασφάλεια.

Στην ΕΟ Λάρισας -Κοζάνης δεν υπάρχει -αν και θα ήταν αναμενόμενο μιας και σε ορισμένα σημεία το ύψος απο τη θάλασσα (υψομετρο) ξεπερνά τα 500 μέτρα – η ειδική κίτρινη διαγράμμιση για την οδήγηση σε συνθήκες ομίχλης που υπάρχει, σημειώστε, σε ορισμένα Ελληνικά νησιά (που βρίσκονται στο επίπεδο της θάλασσας) !!!! Δυστυχώς, σε αρκετά σημεία δεν υπάρχει ούτε η απλή διαγράμμιση (διότι απλούστατα έχει φθαρεί)!

Οι δυο Περιφέρειες μάλλον δεν αξιολογούν ως σοβαρό ζήτημα την ασφάλεια των πολιτών που μετακινούνται.. .Επιδίδονται (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) σε άλλα πιο οραματικά ζητήματα: από τα Κινηματογραφικά studios έως τις εγκαταστάσεις υδρογόνου ή επιδεικνύουν (Περιφέρεια Θεσσαλίας) μια εργώδη προσπάθεια παντού (Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας: Κατασκευή Οδικού Τμήματος Από Παράκαμψη Πύλης έως Παλαιομονάστηρο, mis 5002241, κωδ ΠΔΕ 2016ΕΠ00610030, 31, Κατασκευή Οδικών Τημάτων της Ε.Ο. Λαρίσης – Τρικάλων, mis215626, 2009ΕΠ00680021, Ολοκλήρωση Επαρχιακής Οδού Λάρισας Καρδίτσας, mis200010, 2009ΕΠ00680000) πλην της Επαρχίας Ελασσόνας !

Όταν έγραφα αυτές τις γραμμές είχα την ελπίδα πως ο νέος περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας θα «ακύρωνε» την ανάρτησή μου με μια πρόσφατη απόφαση του Π.Σ. που θα άνοιγε ξανά τα εργοτάξια για την ας πούμε «Βελτίωση και Αναβάθμιση της Ε.Ο. Κοζάνης – Λάρισας» !

Δυστυχώς, αντι αυτού είδα με απογοήτευση το κείμενο του περιφερειακού συμβούλου (Γ.Χριστοφορίδη) που δημοσιοποιούσε την απόφαση της Περιφέρειας να εγκαταλείψει τα εργα κατασκευής της ΕΟ («Κοζάνη-Ρύμνιο-Τριγωνικό») …στις καλένδες! Ο κ. Κασαπίδης θα υποχρεώσει δηλαδη τους πολίτες της Δυτικης Μακεδονίας να χρησιμοποιούν για τη μετακίνηση τους έναν απο τους χειρότερους δρόμους της Ελλάδας, ειδικα το τμήμα εκείνο απο το Τριγωνικό μέχρι την Ελασσόνα, το οποίο χρησιμοποιούν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε χρόνο και καθημερινά εκατοντάδες οχήματα μεγάλου όγκου και κυκλοφοριακής όχλησης , όπερ σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος δρόμος καθίσταται ετι περαιτέρω επικίνδυνος για τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα !

Αλ. Σιουτζούκης

Πηγή: kozan.gr

2332 1611