Εκτύπωση

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Ποια Εγνατία;

του Κωνσταντίνου Τζέκη από το pheme.gr

Την ονόμασαν Εγνατία, θέλοντας να υποδηλώσουν τη σπουδαιότητα της Οδού, σε Ευρωπαϊκό και Εθνικό επίπεδο, παραλληλίζοντας την με τη Ρωμαϊκή οδό, που συνέδεε την Ανατολή με τη Δύση. Την ονόμασαν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με συγχωρητική για τους απρόσεκτους οδηγούς κατασκευή και με   αυξημένη   ευαισθησία στη   συντήρηση και εποπτεία.

Μέχρις εδώ όλα καλά. Τα πρώτα σύννεφα άρχισαν να σκιάζουν τα χαμόγελα των υπευθύνων πέρυσι όταν βροχοπτώσεις στα Γιάννενα διέκοψαν την Εγνατία για πολλές ώρες.

Πριν λίγες μέρες, στην περιοχή της Κοζάνης, παραμονή Χριστουγέννων, η Εγνατία έκλεισε και πάλι επειδή ένας ασυνείδητος οδηγός παρκάρισε τη  νταλίκα του, χωρίς αλυσίδες, κάθετα στο οδόστρωμα και περίμενε μάταια βοήθεια, για την αποκόλλησή του. Μαζί του περίμεναν και χιλιάδες αυτοκίνητα με πολικό ψύχος, φορτωμένα με τα μικρά τους παιδιά, καρτερικά, τη βοήθεια, που θα έρχονταν, αλλά ήρθε την επομένη.

Αύριο, ποιος ξέρει, ποιο καιρικό φαινόμενο, θα ξανακλείσει την Εγνατία.

Για να ξανά-μουρτσοκλάψουν οι αρμόδιοι, για την ανίκητη φύση και τα τοιαύτα. Για την χωρίς αλυσίδες κυκλοφορία των οχημάτων σε δρόμο που καλύφθηκε από χιόνια και για το ποιος φταίει γι’ αυτό, ούτε κουβέντα.

Στη Τροχαία, θα ρίξει τις ευθύνες της η Εγνατία. Αυτή θα απαντήσει ότι η Εγνατία δεν έχει ούτε μία ράμπα ελέγχου και δεν μπορείς να ακινητοποιείς τα οχήματα πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Μοιραία έρχεται η απάντηση. Η Εγνατία σχεδιάσθηκε και εκτελέσθηκε λάθος. Δεν έχει ούτε μια, μα ούτε μια, θέση στάθμευσης για την προσωρινή ανάπαυση του οδηγού ή τον έλεγχο της Τροχαίας.

Δεν έχει διακοπές του μεσαίου στηθαίου της, έστω και ελεγχόμενες, για την αναστροφή των αυτοκινήτων ή την αναστροφή των οχημάτων οδικής βοήθειας ή των οχημάτων συντήρησης της οδού. Αυτά αναγκάζονται να διανύουν τεράστιες αποστάσεις, μπορεί να είναι τριάντα χιλιόμετρα, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αναστροφή στους υφιστάμενους ανισόπεδους  κόμβους.

Τα τοποθετημένα φωτογραφικά μηχανήματα ελέγχου της ταχύτητας δεν λειτουργούν. Πλήρωσε ο ελληνικός λαός εκατομμύρια και βλέπει τα radars  να φθείρονται άχρηστα.

Τελικά προτείνω να ονομάσουμε την Εγνατία οδό, προγεφύρωμα της Άρτας, αφού δυστυχώς για την χρηστική κυκλοφορία της δεν θάψαμε στις πανάκριβες γέφυρες της τη γυναίκα του αρχιμάστορα.