Μαθητές παρουσιάζουν απόψεις συμμαθητών τους απ’ όλη τη χώρα για το άνοιγμα των σχολείων (Μεταξύ τους οι Άρτ. Θοδωρή, Αλ. Παπαδόπουλος, Ανδρ. Κηπουρίδης, Ειρ. Ιωακειμίδου, Γ. Τριανταφύλλου και η Νικολ. Βητοπούλου, από την Κοζάνη) Εκτύπωση
Τετάρτη, 13 Μάιος 2020 20:06

sxoleiokoronoiosΚείμενο-έρευνα από μαθητές του πυρήνα αρθρογραφίας και ελεύθερης άποψης των νέων Change the world

Το άνοιγμα των σχολείων, αν μη τι άλλο είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα ζητήματα, που προέκυψαν στο στάδιο που βρισκόμαστε ενόψει της κρίσης του κορωνοιού.

Είμαστε υποχρεωμένοι ως λαός, να συμμορφωθούμε με τις υποδείξεις των ειδικών, σχετικά με την ήπια επιστροφή των μαθητών στο «φυσικό» τους περιβάλλον, που είναι το σχολείο. Αξιοσημείωτες είναι οι ποικίλες απόψεις που παρουσιάζονται από τους νέους, που καλούνται να κάνουν ένα «mini restart» της σχολικής χρονιάς τους. Μετά από μια σφυγμομέτρηση που έγινε σε μαθητές απ’ όλη τη χώρα, παραθέτουμε μερικές διηγήσεις και γνώμες που αξίζει να ακουστούν.

Οι μαθητές είναι πεπεισμένοι πως όλος αυτός ο καιρός, ήταν μια καλή ευκαιρία για να εκτιμηθούν καθημερινά πράγματα, που θεωρούσαν δεδομένα.  Τονίζουν επίσης, πως το άνοιγμα των σχολείων, είναι κάτι που πρέπει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρον για πολλούς λόγους… Πράγμα που με τα λόγια της κάνει αντιληπτό, η Ειρήνη Παπαιωάννου, μαθήτρια της Β’ Λυκείου που ζει στο Μόναχο.

“Συνεχίζω να είμαι μαθήτρια και ανυπομονώ να καθίσω ξανά στα ζωγραφισμένα θρανία. Για πρώτη φορά θέλω να ακούσω τα γέλια των παιδιών σε μία γεμάτη τάξη, τις φωνές των καθηγητών που τώρα ηχούν μελωδικά με την ανάμνησή τους. Μπορεί στην αρχή να στεναχωρήθηκα με το κλείσιμο των σχολείων, μα τώρα είμαι παραπάνω από ευγνώμων καθώς μπόρεσα να καταλάβω την αξία αυτών των μικρών πραγμάτων που νόμιζα πως με ενοχλούσαν. Μετράω πλέον τις μέρες αντίστροφα για να επιστρέψω στον χώρο του σχολείου, φορώντας την προστατευτική μάσκα, τηρώντας τις αποστάσεις και τους κανόνες υγιεινής. Ξέρω πως τίποτα δε θα είναι ίδιο, τώρα όμως αυτή είναι η ιστορία που θα λέω εγώ στα δικά μου παιδιά, αυτός είναι ο αγώνας που θα νικήσουμε όλοι. Θα επιστρέψουμε στα θρανία με μεγαλύτερη όρεξη για μάθηση και είμαι σίγουρη πως αυτή η σχολική χρονιά θα τελειώσει με εμάς να είμαστε λίγο περισσότερο μαθητές από ότι ήμασταν τις προηγούμενες χρονιές.”

Όπως και η Άρτεμις Θοδωρή, μαθήτρια της  Α’ λυκείου στη Κοζάνη.

Σίγουρα με το άνοιγμα των σχολείων αυτές τις λίγες μέρες, οι μαθητές θα αποκομίσουν έστω και το «ελάχιστο», που θα τους φανεί χρήσιμο στο μέλλον τους.

Ενώ η Μαρία Ιωακειμίδου Μαθήτρια της Α’ Λυκείου από τη Θεσσαλονίκη, θεωρεί πως το άνοιγμα αυτό είναι αναγκαίο για την επάνοδο της κανονικότητας..

Το σχολείο είναι μια προσομοίωση της κοινωνίας για μας τους νέους. Η πανδημία μας αποσυντόνισε, βγάζοντάς μας εκτός προγράμματος. Αυτό οδήγησε στην κατάρρευση της κοινωνίας σε παγκόσμια κλίμακα. Παρόλα αυτά όμως και αφού ο “μεγάλος κίνδυνος” έχει περάσει οφείλουμε να ξαναβρούμε τους ρυθμούς μας, προσαρμοσμένοι πλέον σε αυτή την νέα πραγματικότητα. Όπως η κοινωνία λοιπόν  επανέρχεται, έτσι οφείλουν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων, να ορθοποδήσουν σταδιακά.

Ως σωστότατη την Λευκή Επιταγή, για προαιρετική επιστροφή στις σχολικές αίθουσες, χαρακτήρισε ο Χρήστος Τσιάντας μαθητής της Γ’ Γυμνασίου από το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

Η Λευκή επιταγή της πολιτείας για τα σχολεία ήταν ίσως η σωστότερη κίνηση. Ειδικότερα σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης, η δυνατότητα ατομικής απόφασης έχει τεράστια σημασία. Με την επιλογή της αποχής από την εκπαιδευτική διαδικασία δίχως απουσίες, η πολιτεία αφήνει ελάχιστα περιθώρια διαφωνίας για την επαναλειτουργία των σχολείων. H κοινωνία δε γίνεται να μείνει στάσιμη, είναι σωστό να προχωρήσει. Συνεπώς πιστεύω ότι η εξίσωση των σχολείων λύθηκε με επιτυχία .

… Ενώ απ’ την άλλη, διίστανται οι απόψεις, για την αναγκαιότητα της επιστροφής στα θρανία ακόμα και της Γ’ λυκείου, δεδομένου ότι πλέον ο κόσμος έχει συνηθίσει την υπάρχουσα κατάσταση και λειτουργεί με βάση αυτή, όπως προσυπογράφει ο Κώστας Βεζυργιάννης μαθητής της Γ’ Λυκείου από τη Καλαμαριά Θεσσαλονίκης..

Έχω φτάσει στην τελική ευθεία της πιο κρίσιμης χρονιάς μου. Προσωπικά είχα συνηθίσει τον “εγκλεισμό” και την καραντίνα και θεωρώ ανούσιο το άνοιγμα των σχολείων για αυτό το λίγο διάστημα που απέμεινε. Τώρα χρειάζομαι περισσότερο χρόνο για διάβασμα και επαναλήψεις, χρόνο τον οποίο το σχολείο μου απορροφά.

Ο Νίκος Διονυσάτος και η Ηθικεύρυς Καφαλούκου της Β’ και Γ’ Λυκείου, από τη Ρόδο και τη Λέσβο, συμπληρώνουν πως πάνω απ’ όλα πρέπει να τεθεί η υγιεινή των σχολείων, εξασφαλίζοντας στους μαθητές υγεία, ούτως ώστε να περάσουν στο επόμενο στάδιο.

“Το ολικό άνοιγμα των σχολείων είναι μια εσφαλμένη απόφαση, καθώς θα έπρεπε να γίνει μόνο για τη γ’ λυκείου. Με ουσιαστικά δέκα μέρες μαθήματος στην διάρκεια του επόμενου μήνα, δεν θεωρώ, ότι από άποψη υγειονομική, αλλά και ανάγκη κάλυψης της ύλης, η συγκεκριμένη απόφαση βγάζει νόημα…”

“Η επιστροφή αυτή με ανησυχεί, για το κατά πόσο θα εφαρμοστούν σωστά τα μέτρα ασφαλείας. Ειδικά στη προκειμένη περίπτωση , στόχος είναι οι μαθητές να είμαστε υγιείς, ώστε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των Πανελληνίων. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλιστεί η υγιεινή των σχολείων, καθώς δεν είναι λίγα τα σχολεία που δεν έχουν επαρκή καθαριότητα και προσωπικό.”

Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν πως το κουμπί του “restart” δεν πρέπει ακόμα να πατηθεί, έτσι ώστε να μη γκρεμιστούν όλα όσα χτίστηκαν. Συγκεκριμένα, απ’ όσα εκφράζει ο μαθητής της Β’ Λυκείου απ’ την Αθήνα Νικόλας Σταθιάς, προτεραιότητα θα έπρεπε να δοθεί  στη βελτίωση της τηλεκπαίδευσης και όχι στο άνοιγμα των σχολείων…

Τα μέτρα κρίνονται ανεπαρκή και η ιδέα της επιστροφής στον σχολικό χώρο ανόητη, αφού δεν προβλέπεται να αναπληρωθούν όλες οι πολύτιμες διδακτικές ώρες, που χάθηκαν. Αντίθετα, θεωρώ, πως είναι ανάγκη να ενισχυθεί η «παραμελημένη» εκπαίδευση εξ αποστάσεως, την οποία πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν εφαρμόσει, «ξεχνώντας» δύο μήνες τώρα τους μαθητές τους.

Άλλοι μεν ανησυχούν για το αν τελικά οι μαθητές, έχουν την ωριμότητα και θέληση να επιστρέψουν στα σχολεία, μπορώντας να τηρήσουν τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, με υπευθυνότητα … όπως ο Αλέξανδρος Παπαδόπουλος  μαθητής της Α’ λυκείου, απ’ τη Κοζάνη.

«Είναι μια απόφαση αρκετά τολμηρή κατά την γνώμη μου, μιας και τα κρούσματα στην χώρα μας δεν έχουν ακόμη εκμηδενιστεί. Στην περίπτωση που οι μαθητές δείξουν υπευθυνότητα και ενδιαφερθούν τόσο για την προσωπική όσο και για την δημόσια υγεία, έχοντας αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης τότε όλα θα κυλήσουν ομαλά. Στην πολύ πιθανή όμως περίπτωση κατά την οποία οι μαθητές δεν υποδείξουν την απαραίτητη σοβαρότητα του θέματος θα παρουσιαστεί μια ανεξέλεγκτη εκθετική αύξηση των κρουσμάτων.»

Ο μαθητής της Α’ Λυκείου Ανδρέας Κηπουρίδης θεωρεί πως, αν και το άνοιγμα τον σχολείων είναι ιδανικό, τα μέτρα θα αποτρέψουν τους μαθητές να παρευρεθούν σε αυτό.

Η επιστροφή στα σχολεία είναι μια ιδανική κίνηση για την ολοκλήρωση της ύλης των μαθημάτων και για την καλύτερη προετοιμασία της Γ’ Λυκείου για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια, τα υπερβολικά μέτρα πρόληψης για αυτή την επιστροφή θα στείλουν τους μαθητές στα πάρκα και τις πλατείες αντί στο σχολείο.

Κλείνοντας, ας ελπίσουμε ότι ο «φόβος» μας θα μετατραπεί σε αίσθημα υπευθυνότητας, που θα αποτελέσει ένα σημαντικό όπλο αυτό-αλληλοπροστασίας, για τον σημερινό μας αγώνα, αλλά και για την υπόλοιπη ζωή μας.

Του Γιώργου Τριανταφύλλου, με τη πολύτιμη βοήθεια της Μαρίας Ιωακειμίδου, Νικολέτας Βητοπούλου και Αλέξανδρου Παπαδόπουλου. Χωρίς κανείς να βγει απ’ το σπίτι, εκμεταλλευόμενοι τη τεχνολογία και τη διαδικτυακή επικοινωνία.

Πηγή: www.alfavita.gr

sxoleiokoronoios