Ομάδα φοιτητών της Πληροφορικής του πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, πήρε το πρώτο βραβείο πανελλαδικά στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, αλλά…

rob15108 Οι φοιτητές της Μπέτυς Μπαζιάνα, στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, πήραν το πρώτο βραβείο πανελλαδικά στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, αλλά δεν έχουν τις 2.500 ευρώ που απαιτούνται για τη μετάβασή τους στο Κατάρ,

...όπου προβλέπεται δικαιωματικά να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον παγκόσμιο διαγωνισμό.

Η ομάδα που δημιούργησε το ρομπότ σκοπεύει να απευθυνθεί στον Δήμο Κοζάνης, στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, σε ιδιωτικές εταιρείες, αναζητώντας χρηματοδότηση, ενώ δεν αποκλείει να χτυπήσει και την πόρτα της Μπ. Μπαζιάνα

Οι Γιώργος Αγγελόπουλος, Ανέστης Δαλγκίτσης, Ελένη Διαμαντίδου και Γιώργος Καλαμπόκης, προπτυχιακοί φοιτητές όλοι τους στο τμήμα -όπου διδάσκει από την περασμένη Δευτέρα η σύζυγος του πρωθυπουργού- μαζί με τον μέντορά τους καθηγητή του ίδιου τμήματος, Μηνά Δασυγένη, συνθέτουν την ομάδα ρομποτικής του Ιδρύματος με την ονομασία «Υπερίων».

Για περισσότερους από οκτώ μήνες αφιέρωσαν ατελείωτες ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους, κλεισμένοι στο Εργαστήριο Ρομποτικής του τμήματος, για να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τον τέλειο ρομποτικό παίκτη του μπόουλινγκ και να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό του WRO, που φέτος έχει ως θέμα το συγκεκριμένο σπορ.

Το περασμένο Σάββατο βρέθηκαν στην Αθήνα και πήραν μέρος στο ελληνικό σκέλος του διαγωνισμού. Το ρομπότ τους εντυπωσίασε με τον άψογο προγραμματισμό του, έκανε «strike» με βολές ακριβείας, ρίχνοντας όλες τις κορύνες, και κέρδισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία των πανεπιστημίων μεταξύ τεσσάρων διαγωνιζομένων και 180 συνολικά σε όλες τις κατηγορίες. Η ομάδα πήρε το «διαβατήριο» για το Κατάρ, όπου από τις 6 ως τις 8 Νοεμβρίου θα γίνει το παγκόσμιο πρωτάθλημα του WRO.

Οι φοιτητές επέστρεψαν στην Κοζάνη ενθουσιασμένοι, αλλά τα χαμόγελά τους πάγωσαν, όταν έμαθαν πως η μετάβασή τους στη χώρα της Μέσης Ανατολής τίθεται σε αμφιβολία, για οικονομικούς λόγους. Απευθύνθηκαν στον πρύτανη του ιδρύματος, Αντώνη Τουρλιδάκη, και τον πρόεδρο του τμήματος, Θεόδωρο Θεοδουλίδη, οι οποίοι σήκωσαν τα χέρια ψηλά.

«Το πανεπιστήμιο μας διέθεσε χωρίς δεύτερη σκέψη τόσο τα χρήματα για τα υλικά που χρειαζόμασταν για την κατασκευή, όσο και τα κλειδιά του εργαστηρίου ρομποτικής, για να πηγαίνουμε εκεί όποτε θέλουμε, σε ώρες εκτός λειτουργίας και να δουλεύουμε. Τώρα όμως υπάρχει ένας δισταγμός για τα έξοδα μετάβασης στο Κατάρ. Δεν μας απάντησαν αρνητικά, αλλά δεν ξέρουμε αν θα μπορέσουν να βρουν τα χρήματα», είπε στο «Εθνος» ο επικεφαλής της ομάδας «Hyperion Robotics», Γιώργος Αγγελόπουλος.

 «Θα την ενημερώσουμε»

Η ομάδα σκοπεύει να απευθυνθεί στον Δήμο Κοζάνης, στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, σε ιδιωτικές εταιρείες της περιοχής και σε άλλους φορείς, αναζητώντας χρηματοδότηση, ενώ δεν αποκλείει να χτυπήσει ακόμη και την πόρτα της κ. Μπαζιάνα. «Δεν διδάσκει στο δικό μας πεδίο, αλλά θα βρίσκεται κάθε Δευτέρα στο τμήμα μας. Δεν θα ήταν κακή ιδέα να την πλησιάζαμε για να την ενημερώσουμε σχετικά με το πρόβλημά μας», είπε ο κ. Αγγελόπουλος.

Η ομάδα ρομποτικής «Hyperion Robotics» (σ.σ. έχει το όνομα του Τιτάνα Υπερίωνα) δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2014, με πρωτοβουλία των τεσσάρων νέων που φοιτούν σε διαφορετικά έτη του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και παρακολουθούν τη ρομποτική ως μάθημα επιλογής. Ο επικεφαλής τους ήταν μέλος και της προηγούμενης ομάδας ρομποτικής του τμήματος, υπό τον καθηγητή Ν. Φαχαντίδη, η οποία δύο χρόνια νωρίτερα είχε διακριθεί στον διαγωνισμό του Σότσι.

Στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου, η ομάδα έμαθε από το WRO το θέμα του φετινού διαγωνισμού, που ήταν το μπόουλινγκ και έπιασε δουλειά. Η διοίκηση του πανεπιστημίου τούς αγόρασε τα δύο κιτ-βαλιτσάκια της LEGO -αξίας 800 ευρώ το καθένα- που είναι απαραίτητα για τη συμμετοχή τους, ενώ τους διέθεσε εν λευκώ τα κλειδιά του εργαστηρίου ρομποτικής.

Πολλά από τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα που ακολούθησαν, οι τέσσερις φοιτητές βρίσκονταν εκεί για να συναρμολογήσουν, να προγραμματίσουν, να υπολογίσουν, να δοκιμάσουν, να διορθώσουν και να τελειοποιήσουν το δημιούργημά τους. «Τα παιδιά είχαν όραμα και το υπηρέτησαν. Αυτό είναι το κλειδί της κάθε επιτυχίας. Εμείς απλά το στηρίξαμε, δίνοντας συμβουλές εκεί που χρειαζόταν», είπε στο «Εθνος» ο επιβλέπων καθηγητής, Μηνάς Δασυγένης.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ - ΕΘΝΟΣ