Η "Βιομηχανία" μελετών με χρήματα του Τοπικού Πόρου Ανάπτυξης καλά κρατεί

mpotsat1815 2Δυσάρεστη εντύπωση μου προκάλεσε το προσχέδιο της παραλίμνιας χάραξης των δρόμων που υπέγραψε ο νέος Περιφερειάρχης  Δυτ. Μακεδονίας, για την σύνταξη μελετών της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, όπως το ανέγνωσα από το σχετικό σχεδιάγραμμα (χάρτη) που δημοσιεύεται στον τοπικό τύπο.

Η χάραξη αφορά πέντε τμήματα περιμετρικά της λίμνης, αλλά σε απόσταση, από όσο τουλάχιστον μπόρεσα να καταλάβω, χιλιομέτρων από την λίμνη και όχι πάντως κοντά σε αυτήν.

Δεν γνωρίζω την σκοπιμότητα αλλά και τι θα χρησίμευε μια τέτοια χάραξη και πιστεύω ότι θα έπρεπε τουλάχιστον πριν την υπογραφή για οποιαδήποτε παραλίμνια χάραξη να έχει προηγηθεί μια διαβούλευση με τους κατοίκους της παραλίμνιας περιοχής με τους τοπικούς φορείς και κυρίως με τους παραλίμνιους Δήμους.

Η συγκεκριμένη παραλίμνια χάραξη αποτελεί, όπως ανέγνωσα, την σύνδεση των οικισμών που βρίσκονται στα όρια της λίμνης δηλαδή τα Δ.Δ.Μεσιανής, Βαθυλάκκου, Κοντοβουνίου, Σπάρτου, Αμυγδαλιάς, Καισαρειάς και Γουλών, Αυλών, Κρανιδίων και Σερβίων χωρίς ο δρόμος να διέρχεται από τα προαναφερόμενα διαμερίσματα. Η σκοπιμότητα αυτής της προμελέτης για την παραλίμνια περιοχή φαντάζει ότι πρέπει να προέρχεται από ανθρώπους που ζουν σε άλλον πλανήτη και φαίνεται ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση αυτής της πανέμορφης περιοχής αλλά ότι θέλουν να γίνει μια μελέτη για το τύπο και όχι για την ουσία.

Η παραλίμνια περιοχή έχει ανάγκη από έναν περιμετρικό παραλίμνιο δρόμο εγγύς της λίμνης στα όρια της απαλλοτριωμένης ζώνης από την ΔΕΗ για την ανάδειξη του πανέμορφου τοπίου με τους κόλπους και ολόκληρης της ακτής, ώστε να μπορέσει να γίνει αξιοποίηση με όλες τις συνοδευτικές παρεμβάσεις (λιμάνια, παραλίες, πάρκα, δενδροφυτεύσεις κλπ) ώστε να αποφέρει προστιθέμενη αξία στην περιοχή που την έχει μεγάλη ανάγκη.

Τώρα που είναι ακόμη νωρίς, απαιτείται παρέμβαση της περιφέρειας, κινητοποίηση κατοίκων και φορέων για αλλαγή ολόκληρου του πλάνου για μια χάραξη δρόμου εγγύς της λίμνης και στα όρια της απαλλοτριωμένης ζώνης περιμετρικά ολόκληρης της λίμνης. Σύνδεση των παραλίμνιων οικισμών υπάρχει και θα απαιτηθεί συντήρηση του υφιστάμενου και χάραξη κάθετων δρόμων μέχρι την λίμνη από κάθε οικισμό.

Τέλος αν δεν με απατά η μνήμη μου προσθέτω ότι υπάρχει μελέτη αξιοποίησης της παραλίμνιας περιοχής με χρήματα του Τοπικού Πόρου Ανάπτυξης από την ΑΝΚΟ, στην οποία προφανώς πρέπει να εμπεριέχεται και η παραλίμνια οδική χάραξη.


Μποτζατζής Άρης
Υποστράτηγος ε.α. της ΕΛ.ΑΣ. - τέως Νομαρχιακός Σύμβουλος